Методика перевірки, оцінки й аналізу диктантів
|
Контрольні диктанти
Окрему, традиційно усталену групу становлять собою контрольні диктанти, сама назва яких вказує мету їх проведення. |
Творчі диктанти
Творчим слід вважати такий диктант під час написання якого учні вносять певні, визначені вчителем, зміни в продиктований (а не створений дітьми) текст. Цей вид вправ поєднує в собі вироблення навичок орфографії та пунктуації з розвитком мовлення, виконанням стилістичних завдань. Ця форма роботи вимагає від учнів більшої уваги, ініціативи, творчого мислення, ніж під час написання текст
...
Читати далі »
|
Вільні диктанти Вільний диктант як вид вправ стоїть на межі між власне диктантами і докладними переказами. Суть його полягає в тому, що діти при завданні якомога точнішого відтворення продиктованого тексту все ж передають його і своїми мовними засобами, бо диктування здійснюється частинами, які практично неможливо дослівно запам'ятати й записати. Цей вид диктанту сприяє підготовці учнів до виконання більш скл ... Читати далі » |
Вибіркові диктанти Вибірковим є такий диктант, при якому учень згідно з завданням учителя записує лише окремі частини продиктованого тексту (слова, словосполучення, групи слів, частини речень або навіть окремі речення). Існують різні види вибіркового диктанту. Одним з них є вибірковий запис слів без зміни тієї форми, яку ... Читати далі » |
Текстуальні диктанти Точне, дослівне відтворення на письмі сприйнятого на слух тексту називається текстуальним (дослівним) диктантом. У методичній літературі і в практиці поширена ще й інша назва - диктанти без зміни тексту. Термін вказує лише на характер відтворення матеріалу учнями, який може бути як синтаксично зв'язним текстом, т ... Читати далі » |
Види диктантів та методика їх проведення Диктант - це такий прийом організації навчальної діяльності на уроці, в процесі якої учні відтворюють письмово сприйнятий ними на слух (продиктований частинами) текст. Терміном диктант позначаємо і продукт цієї діяльності - різновид письмової роботи, виконаної під диктовку. Істотним як для характеристик ... Читати далі » |
Виразне читання – це мистецтво відтворення в живому слові думок і почуттів (якими насичений художній твір), а також наміру виконавця і його ставлення до виконуваного твору. Для визначення цього мистецтва користуються також термінами художнє читання, декламація (можна вживати ці т ... Читати далі »
Категория: Вивчення теорії літератури |
Просмотров: 8878 |
Добавил: ychitel |
Дата: 29.02.2012
| Комментарии (0)
|
Орфограми
До грубих помилок належать неправильні написання: |
Орфографічний режим 1.Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками (для оформлення таблиць, схем тощо використовують простий олівець).2. Між класною й домашньою роботою пропускають два рядки (між видами робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, рядків не пропускають). 3. Дату класної, домашньої чи контрольної роботи з мови чи літератури у 5-9 записують так: у першому рядку дат ... Читати далі » |
У письмових висловленнях ураховують наявність: 1) орфографічних і пунктуаційних помилок, які підраховуються сумарно, без диференціації (перша позиція); 2) лексичних, граматичних і стилістичних помилок (друга позиція). |
Для диктантів використовують тексти, у яких кожне з опрацьованих правил орфографії або пунктуації української мови представлене 3 - 5 прикладами. |
...Викладання української мови у 5 - 9 класах здійснюватиметься за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України (лист № 1/11-6611 від 23.12.2004 р.):
з українською мовою навчання: • Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова. 5-12 класи / Автори Г.Т.Шелехова, В.І.Тихоша, А. М. Корольчук, В. І. Новосьолова, Я. І. Остаф. За редакцією Л. В. Скуратівського. - К.: Ірпінь, Перун, 2005; з російською мовою навчання: • Програми для загально ... Читати далі » |
У 2011/2012 навчальному році вивчення української літератури в 5 - 9 класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України: Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів/ Автори Р.В.Мовчан, Н.В. Левчик, О.А. Камінчук, М.П. Бондар, О.Б. Поліщук, М.М. Сулима, Л.П. Шабельникова, В.М. Садівська. Керівник проекту М.Г. Жулинський. За загальною редакцією Р.В. Мовчан. - К.
...
Читати далі »
|
У 2011—2012 навчальному році вивчення української мови в 5—9 класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (лист №1/11-6611 від 23.12.2004 року): Українська мова. 5—12 класи / Авт. Г. Т. Шелехова, В. І. Тихоша, А.М.Корольчук, В. І. Новосьолова, Я. І. Остаф. За ред. Л. В. Скуратівського. — К.: Ірпінь: Перун, 2005. — 176 с.
Вивчення української мови в 10—11-х класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмами, затве ... Читати далі » |