ФОНЕТИЧНІ ПОВТОРИ
Теоретичні відомості
Серед художніх засобів мови не останнє місце посідають звукові. Звукові повтори - повторення в словах, реченнях або віршованому рядку оного й того ж чи близьких звуків. Такі повтори бувають двох різновидів - асонанс та алітерація. Сукупність звукових засобів худож
...
Читати далі »
|
РЕФРЕН
1. Рефрен - уривок тексту, який час від часу повторюється, допомагаючи тіснішому об'єднанню його компонентів і наголошуючи на певному аспекті думки. 2. Рефрен (франц. refren) - приспів, композиційний прийом, що служить концентрації семантичних нюансів, наголошення на основній ідеї поетичного твору, здійснюється повторенням у кінці кожної
...
Читати далі »
|
КІЛЬЦЕ
1. Кільце - повторення однакових слів чи синтаксичних конструкцій на початку і в кінці твору або його частин. 2. Кільце - повторення у кінці твору яких-небудь елементів його початку (звукових, лексичних, синтаксичних, смислових).
Наприклад:
Вставай, Україно, вставай. Виходь на дорогу свобод
...
Читати далі »
|
ЕПІФОРА
1. Епіфора - стилістичний засіб, що полягає в повторенні однакових висловів, слів або звукових сполучень у кінці вішових рядків чи строф із метою посилення виразності поетичної мови. 2. Епіфора (гр. epiphora - повторення) - фігура художньої мови, коли однакові слова, фрази, сполучення звуків повторюється в кінці рядків, строф - якщо це
...
Читати далі »
|
АНАФОРА
1. Анафора (від гр. anaphora - винесення нагору) - повторення слова або віршованого рядка. 2. Анафора створюється шляхом повтору початку речення, поетичного рядка, строфи, прозової фрази, абзацу, слова чи групи слів. 3. Анафора (повторення) - стилістична фігура, яка утворюється повтором слів або словосполучень на початку суміж
...
Читати далі »
|
СИНТАКСИЧНІ ПОВТОРИ
Теоретичні відомостіХудожні функції повторів - виділити в реченні якесь слово чи словосполучення, важливі для
...
Читати далі »
|
РИТОРИЧНІ ФІГУРИ
Теоретичні відомості
Риторичні фігури (гр. retorikos — ораторський, красномовний) — особливі синтаксичні конструкції з виразною авторською інтонацією, з яскравим емоційним забарвленням, посилюють увагу читача, не вимагаючи від нього відповіді. Риторичні фігури, пов'яза
...
Читати далі »
|
АНТИТЕЗА
Теоретичні відомості 1. Антитеза (протиставлення) — стилістична фігура, яка утворюється зіставленням слів або словосполучень, протилежних за змістом. 2. Антит
...
Читати далі »
|
ОКСИМОРОН
Теоретичні відомості 1. Оксиморон — стилістичний засіб, що полягає в сполученні протилежностей; пародоксальний вислів. 2. Оксиморон полягає у сполученні різко контрастних, протилежних за значенням слів, унаслідок чого утворюється нова смислова якість, несподіваний експресивний ефект. 3. Оксиморон (окс
...
Читати далі »
|
СИМВОЛ
Теоретичні відомості
1. Символ — предмет чи слово, що умовно виражає сутність якого-небудь явища. 2. Символ (symbolon — умовний знак) — заміна абстрактного або узагальнювального поняття конкретним образом. <
...
Читати далі »
|
ІНВЕРСІЯ
Теоретичні відомості
1. Інверсія (перевертання) — стилістична фігура, побудована на порушенні того порядку слів у реченні, який здається нормованим і звичайним, з метою виділити певне слово чи фразу. 2. Інверсія — змінений порядок слів у реченні. 3. Інверсія — підкреслення важливої ознаки зображувано
...
Читати далі »
|
Теоретичні відомості
1. Іронія (від гр. eironeia — удавання, насмішка) — іносказання, яке виражає насмішку або лукавство; подвійний смисл, коли; сказане в контексті мови набуває протилежного значення; в
...
Читати далі »
|
АЛЕГОРІЯ
Теоретичні відомості
1. Алегорія (від гр. - інше говорю) — іносказання; троп, у якому абстракне поняття яскраво передається за допомогою конкретного образу. 2. Алегорія — це поширена метафора; троп, за допомогою якого певні абстрактні (віддалені, неясні) поняття замінюють життєвим конкретним образ
...
Читати далі »
|
ЛІТОТА
Теоретичні відомості
1. Літота — художнє применшення величини, сили, значення явища. 2. Літота (простота) — словесний зворот, у якому знаки описуваного предмета подаються з надмірним їх применшенням. Наприклад: хлопчик-мізинчик, чоловік-нігтик, дівчина-краплинка. У Марка Вовчка: Внучен
...
Читати далі »
|
ГІПЕРБОЛА
Теоретичні відомості
1. Гіпербола — різке перебільшення якихось рис людини, предметів або явищ, їх кількості, розмірів, сили тощо, щоб надати зображуваному виняткової виразності, загостреності з метою виявлення емоційності, захоплення або презирства. 2. Гіпербола (від грецького huperbole
...
Читати далі »
|
СИНЕКДОХА
Теоретичні відомості
1. Синекдоха — заміна частини цілим і цілого — частиною, однини — множиною, множини — одниною. 2. Синекдоха (від грецького synekdoche, буквально — співвіднесення, співрозуміння) — різновид метонімії, що грунтується на суміжності (зіставленні) кількісного характеру предмет
...
Читати далі »
|
МЕТОНІМІЯ
Теоретичні відомості
1. Метонімія (від грецького metomymia,
буквально — перейменування) — вид тропів — зворот мови, для якого
характерне заступання одного слова іншим, суміжним за суттю. 2. Метонімія —
перенесення назви певного предмета, явища або класу предметів на інший
предмет, явище або клас на основі суміжності. Названі предмети, явища чи
класи перебу
...
Читати далі »
|
МЕТАФОРА
Теоретичні відомості
1. Метафора — це троп, побудований на вживанні слова, що позначає певний предмет (явище, ознаку, дію), для характеризації (рідше найменування) іншого предмета на основі подібності, яка існує в реальній дійсності або в уяві мовця. 2. Метафора — переносне значення слова, заснова
...
Читати далі »
|
ПОРІВНЯННЯ
Теоретичні відомості
1. Порівняння — це зіставлення двох або кількох предметів чи епізодів, дій, між якими є якась подібність чи аналогія, а також це пояснення одного предмета чи явища з допомогою іншого, подібного до нього. 2. Порівняння (англ. comparison)
...
Читати далі »
|
ЕПІТЕТ
Теоретичні відомості
1. Епітет — художнє означення, що виділяє характерну рису зображуваного (явища, істоти тощо) й передає емоційне ставлення до них.
2. Епітет (від грецького epitheton — означення або прізвисько) — такий мовно-поетичний засіб, який шляхом художнього переосмислення надає означуваним словам особливої художньої забарвленості й наповне
...
Читати далі »
|
|