Головна » Методика
Форми позакласної роботи


Позакласна робота, яку провдять учителі, надзвичайно різноманітна. Так, скажімо, велике освітньо-виховне значення мають літературні гуртки або секції художнього читання, драматичні, літературознавчі, творчі, літературно-краєзнавчі тощо.

Форми позакласної робо ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 5699 | Добавил: ychitel | Дата: 12.06.2012 | Комментарии (1)

Функції навчальних завдань на уроках рідної мови та умови їх реалізації

Навчальні цілі уроку рідної мови подаються учням через зміст навчальних завдань і реалізуються в процесі їх виконання. Система завдань є способом управління теоретичною та навчально-практичною діяльністю учнів і спрямована на реалізацію комплексу навчально-ви ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 1708 | Добавил: ychitel | Дата: 28.05.2012 | Комментарии (0)

Різноманітність не самоціль

Організація навчальної діяльності з рідної мови існує не сама для себе, а щоб забезпечити оволодіння учнями змістом навчального матеріалу, реалізацію комплексу навчальних цілей, які стоять перед навчальним процесом...

Останнім часом багато говорять про організацію на уроках різноманітних видів діяльності. Така орієнтація веде до того, що різноманітність стає самоціл ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 1145 | Добавил: ychitel | Дата: 24.05.2012 | Комментарии (0)

Прийоми аналізу художнього твору

Практична реалізація аналізу художнього твору на уроках літератури здійснюється не лише за допомогою методів викладання. форм роботи, а й методичних прийомів, які можуть надавати одним і тим же методам індивідуального забарвлення. Прийоми аналізу художнього твору ґ< ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 9321 | Добавил: ychitel | Дата: 17.05.2012 | Комментарии (1)

Вивчення мови художнього твору

Однією з найважливіших ланок у вивченні літературного твору є розгляд ідейно-естетичної функції його мови як засобу творення художніх образів.

Аналіз мови художнього твору в школі часом зводиться до перерахування окремих поетичних засобів, розгляду тропів. На уроках літератури нерідко можна почути, що т ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 7801 | Добавил: ychitel | Дата: 16.05.2012 | Комментарии (1)

Організація самостійного вивчення учнями матеріалу за підручниками

Самостійне вивчення матеріалу за підручником здійснюється за допомогою різного роду завдань. Ці завдання можуть бути дуже різноманітними за складом виконуваних дій і за ступенем самостійності учнів. Так, вивчення матеріалу за підручником може включати:

... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 1724 | Добавил: ychitel | Дата: 15.05.2012 | Комментарии (0)

Шляхи аналізу художнього твору

Художній твір - багатогранне явище, до якого можна підходити з різних сторін. Навіть одни і той же епізод, образ, одна і та ж художня деталь може розглядатися під різним кутом зору.

Так, вступ до твору М.Коцюбинського "Дорогою ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 13848 | Добавил: ychitel | Дата: 12.05.2012 | Комментарии (0)

Уроки мови - уроки словесності

Мова є першоджерелом літератури, без мови література не може ні існувати, ні розвиватися. Посилення зв'язків у вивченні мови та літератури завжди сприяє вихованню в школярів свідомого ставлення до мови, стимулює інтерес учителя й учнів до спільної діяльності, посилює мотиваційне забезпечення навчаль ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 1947 | Добавил: ychitel | Дата: 11.05.2012 | Комментарии (0)

Методика вивчення байки

Байка — це алегорична розповідь повчального характеру, художній твір, який, малюючи життя тварин, птахів, риб, засуджує вчинки, що трапляються в людей. Ця умовність стає зрозумілою, коли учні прочитують мораль. Отже, персонажами ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 11352 | Добавил: ychitel | Дата: 08.05.2012 | Комментарии (0)

Методика вивчення вірша

Особливу складність являє собою навчання учнів читати і розуміти вірші. При цьому увагу зосереджуємо на:

•& ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 19874 | Добавил: ychitel | Дата: 04.05.2012 | Комментарии (1)

Зміст та дидактична структура уроку читання (на вивчення прозового твору), методичний коментар
 
Категория: Методика | Просмотров: 15102 | Добавил: ychitel | Дата: 30.04.2012 | Комментарии (1)

Техніка мовлення. Формування навичок виразного читання в учнів

Виразність - найслабше місце в розвитку навички читання. Вимога "читай виразно" виконується учнями по-різному: з помилковою інтонацією, з викрикуванням, підвищенням тону і т.п. Потребують подальшого дослідження питання обсягу та змісту роботи з виразного читання в умовах навчаль ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 22624 | Добавил: ychitel | Дата: 27.04.2012 | Комментарии (0)

Розвиток зв'язного мовлення учнів на уроках читання

Головним завданням уроків читання є «формувати й розвивати мовленнєві уміння та навички, провідною з яких є повноцінна навичка читання». Наступні завдання уроку читання — «формувати повноцінне ... розуміння, відтворення... художньо-пізнавального тексту; розвивати емоційну й почуттєву сфери ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 6103 | Добавил: ychitel | Дата: 26.04.2012 | Комментарии (0)

Словникова робота на уроках читання

Словникова робота в зв'язку з читанням сприяс глибокому усвідомленню змісту навчального тексту, його ідейної спрямованості, є важливим видом роботи з розвитку мовлення учнів. У процесі читання діти відчувають багатство української мови, ї ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 6143 | Добавил: ychitel | Дата: 26.04.2012 | Комментарии (0)

Вивчення стану навичок читання

Щоб з'ясувати, де причини відставання і як допомогти учням в оволодінні навичкою читання, необхідно постійно й об'єктивно перевіряти протягом навчального року стан навичок читання в учнів класу. Звичною стала увага до таких якостей читання, як ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 3891 | Добавил: ychitel | Дата: 26.04.2012 | Комментарии (0)

Розвиток техніки читання
 
Питання про техніку читання є одним з головних у початкових класах. Від уміння читати залежать успіхи в навчанні і вихованні учнів, розвиток їх грамотності. У початкових класах учень має навчитись (в тому числі той, у кого уповільнене мислення, обмежені здібності) читати свідомо, швидко у відповідності з програмними вимогами, правильно.
... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 13159 | Добавил: ychitel | Дата: 24.04.2012 | Комментарии (0)

Особливості проведення уроків читання. Організація первинного читання

1. Вирішальну роль у читанні відіграють зорові відчуття: оптичний образ слова викликає відповідну звукову реалізацію. На швидкість здійснення зв'язку буква — звук впливає перш за все ступінь знайомст ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 5168 | Добавил: ychitel | Дата: 24.04.2012 | Комментарии (0)

Організація мовленнєвої діяльності

Завдання уроків читання. Програмні вимоги

Читання ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 4500 | Добавил: ychitel | Дата: 24.04.2012 | Комментарии (0)

Найпоширеніші способи пояснення незрозумілих слів

Існують різні способи пояснення незрозумілих слів.
Найпоширеніші з них такі:

Описове пояснення лексичного значення слова, наприклад: фойє - це приміщення, зал у театрі, кінотеатрі, в цирку, де можуть перебувати глядачі перед початком вистави, а також під час антракту. Користуючись описовим поясненням з допомогою ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 1469 | Добавил: ychitel | Дата: 24.04.2012 | Комментарии (0)

Українська пунктуація. Пунктуаційні помилки
 
Важливим показником мовних знань і ... Читати далі »
Категория: Методика | Просмотров: 34959 | Добавил: ychitel | Дата: 31.03.2012 | Комментарии (1)

1 2 »