Головна » 2012 Квітень 24 » Завдання уроків читання. Програмні вимоги
17:37 Завдання уроків читання. Програмні вимоги | |
Організація мовленнєвої діяльності Завдання уроків читання. Програмні вимоги Читання — важливий навчальний предмет і одночасно — засіб навчання. Чим скоріше сформується навичка читання, тим успішніше учні оволодіватимуть програмним матеріалом. Читання — один із видів мовленнєвої діяльності (слухання, мовлення, читання і письмо), які забезпечують розвиток комунікативних умінь та навичок. Завдання уроків читання: 1. Пізнавальні: збагачення знань про природу, суспільне життя, трудову діяльність людей (забезпечуються навчальною інформацією з тексту). 2. Виховні: — сприяти громадянському, етичному, моральному, естетичному, трудовому та фізичному вихованню молодших школярів; — формувати національну самосвідомість учнів, їх духовність; викликати інтерес до традицій свого народу, його минулого, сьогодення та майбутнього; — розвивати навички мовної етики. 3. Розвивальні: — формувати мовленнєві вміння (читати і розмовляти відповідно до норм літературної мови); — розвивати увагу, пам'ять, спостережливість; аналітико-синтетичні вміння порівнювати, узагальнювати, доводити, проводити аналогію, встановлювати причиново-наслідкові зв'язки; розвивати творчі здібності, самостійність та навички самоконтролю. 4. Навчальні (за розділами програми): — удосконалення техніки читання (спосіб читання, правильність, темп, виразність), щоб забезпечити становлення відповідних якостей читання (свідомість, правильність, швидкість, виразність); — робота з текстом (формування вмінь повноцінно сприймати художні й науково-нізнавальні тексти; виховання розвинутого читача, здатного розуміти дійові особи, їх поведінку, авторську думку, висловлювати оцінні судження про зміст та образні засоби твору; забезпечення ефективної роботи з текстом; розвиток в учнів інтересу до книжок, до самостійного читання, читання будь-якого тексту і вибору книжки); — розвиток зв'язного мовлення (вміння будувати власні висловлювання, вести діалог, відповідати на запитання, ставити питання до прочитаного тексту та в процесі бесіди зв'язно розповідати про прочитане, почуте, побачене, обґрунтовувати думки). Визначені завдання мають бути реалізовані в змісті та структурі уроку читання в комплексі. Крім того, успішність навчання молодших школярів значною мірою визначається рівнем оволодіння загальнонавчальними вміннями та навичками (опанування раціональними способами мислення та навчання, вміння розмірковувати та відтворювати навчальний матеріал, вміння слухати й спілкуватися, засвоєння способів перевірки та самоконтролю). Отже, вчитель має постійно дбати на уроці читання про їх розвиток. Важливою проблемою уроку читання є визначення оптимальних шляхів реалізації поставленої мети у вивченні навчального матеріалу з врахуванням його змісту та можливостей. Удосконалення техніки читання — першочергове завдання на уроках читання, бо вже на цьому етапі треба готувати учня до самостійної роботи з книгою, допомогти йому в пізнанні навколишнього. Саме тому тут важливі вправи з техніки читання, застосування індивідуально-диференційованих завдань, контроль за розвитком навички читання майже у кожного учня класу. Коваль Г.П., Іванова Л.І., Суржук Т.Б. Методика читання: Навчальний посібник. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2008. - 280 с. | |
|
Всього коментарів: 0 | |