Головна » 2012 » Серпень » 23 » Програма курсу за вибором. 10 (11) клас. Сонет в історії української і світової літератур
18:50
Програма курсу за вибором. 10 (11) клас. Сонет в історії української і світової літератур
СОНЕТ В ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ І СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУР

Програма курсу за вибором. 10 (11) клас

Автори: С. П. Паламар, старший науковий співробітник лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук;

В.О. Братко, науковий співробітник лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Сучасний полікультурний світ спрямовує шкільну літературну освіту на підготовку творчого, кваліфікованого читача, формування його ціннісних орієнтацій, естетичних ідеалів, розширення і збагачення емоційного досвіду, розвиток інтелектуальних можливостей, вироблення принципів оцінювання художніх явищ. Успішно розв'язувати ці складні завдання допомагає вивчення класичної літератури, зокрема поезії, оскільки саме вона найкраще розвиває естетичні смаки й уподобання читачів.

Сонет — один із найскладніших і найцікавіших жанрів світової канонічної поезії. Майже 800 років він є випробуванням на майстерність, поетичну зрілість — для поетів і зразком високої поезії — для читачів. Однак у шкільній практиці жанру сонета не приділялося належної уваги. Це пояснюється, вочевидь, і складністю цієї поетичної форми, і тим, що в методиці літератури проблема вивчення сонета залишається недостатньо розробленою.

Курс за вибором "Сонет в історії української і світової літератури» для учнів 10(11) класу" сприятиме поглибленому вивченню жанру сонета як традиційної класичної поезії, розвитку читацької культури старшокласників.

Метою курсу за вибором «Сонет в історії української і світової літератури» є удосконалення читацьких компетенцій старшокласників, розвиток їхнього естетичного смаку, духовної культури, сприяння формуванню життєвих цінностей учнів.

Завдання курсу:
—    закріпити розуміння художніх ознак сонетного жанру;
— удосконалювати навички читання та аналізу ліричних творів, розвивати вміння використовувати літературознавчі поняття і терміни для аналізу й інтерпретації художніх текстів; формувати початкові навички літературного дослідження й текстологічного аналізу;
—    вчити розрізняти явища класичної і масової культури, визначати й оцінювати оригінальність творчої манери того чи іншого автора;
—    розвивати творче мислення учнів, удосконалювати їхні мовленнєві компетенції;
—    ознайомити старшокласників з основами теорії та практики художнього перекладу;
—    розвивати й поглиблювати інтерес до української і світової літератур.

Структура курсу:
•  Класичний сонет — жанр поетичної лірики. Становлення жанру сонета. Сонет у поезії доби Відродження
•    Розвиток жанру сонета в російській літературі ХУІІІ-ХХ ст.
•    Розвиток жанру сонета в українській літературі

Оптимальними на заняттях курсу є такі методи, прийоми та форми організації навчальної діяльності учнів:
семінари різного виду (дискусія, диспут, дебати тощо);
шкільна лекція (оглядова, настановча, з елементами евристичйої бесіди тощо);
практичні заняття, практикуми, учнівські конференції;
літературні вечори, випуск літературно-художніх збірок, газет тощо.

Під час добору сонетів для текстуального вивчення на заняттях курсу враховувалася не лише їх естетична цінність (належність до традиційного канону), відповідність віковим особливостям учнів, а й бралася до уваги еволюція сонетного жанру від найдавніших часів до найіих днів, здатність його репрезентувати певну добу, явище, стиль. Запропонований у програмі розподіл годин на вивчення навчального матеріалу може змінюватися словесниками залежно від конкретних умов роботи.


10 (11) клас. 35 год на рік. 1 год на тиждень

(натисніть на зображення, потім збільшіть його)



















Програми курсів за вибором і факультативів з української літератури.
8 - 11 класи / За заг. ред. К.В. Таранік-Ткачук. - К.: Грамота, 2011. - С.96 - 115.


Категорія: Документація | Переглядів: 4087 | Додав: ychitel | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: