Головна » 2012 » Серпень » 23 » Програма курсу за вибором. 10 (11) клас. Сонет в історії української і світової літератур
18:50 Програма курсу за вибором. 10 (11) клас. Сонет в історії української і світової літератур | |
СОНЕТ В ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ І СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУР Програма курсу за вибором. 10 (11) клас Автори: С. П. Паламар, старший науковий співробітник лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук; В.О. Братко, науковий співробітник лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Сучасний полікультурний світ спрямовує шкільну літературну освіту на підготовку творчого, кваліфікованого читача, формування його ціннісних орієнтацій, естетичних ідеалів, розширення і збагачення емоційного досвіду, розвиток інтелектуальних можливостей, вироблення принципів оцінювання художніх явищ. Успішно розв'язувати ці складні завдання допомагає вивчення класичної літератури, зокрема поезії, оскільки саме вона найкраще розвиває естетичні смаки й уподобання читачів. Сонет — один із найскладніших і найцікавіших жанрів світової канонічної поезії. Майже 800 років він є випробуванням на майстерність, поетичну зрілість — для поетів і зразком високої поезії — для читачів. Однак у шкільній практиці жанру сонета не приділялося належної уваги. Це пояснюється, вочевидь, і складністю цієї поетичної форми, і тим, що в методиці літератури проблема вивчення сонета залишається недостатньо розробленою. Курс за вибором "Сонет в історії української і світової літератури» для учнів 10(11) класу" сприятиме поглибленому вивченню жанру сонета як традиційної класичної поезії, розвитку читацької культури старшокласників. Метою курсу за вибором «Сонет в історії української і світової літератури» є удосконалення читацьких компетенцій старшокласників, розвиток їхнього естетичного смаку, духовної культури, сприяння формуванню життєвих цінностей учнів. Завдання курсу: — закріпити розуміння художніх ознак сонетного жанру; — удосконалювати навички читання та аналізу ліричних творів, розвивати вміння використовувати літературознавчі поняття і терміни для аналізу й інтерпретації художніх текстів; формувати початкові навички літературного дослідження й текстологічного аналізу; — вчити розрізняти явища класичної і масової культури, визначати й оцінювати оригінальність творчої манери того чи іншого автора; — розвивати творче мислення учнів, удосконалювати їхні мовленнєві компетенції; — ознайомити старшокласників з основами теорії та практики художнього перекладу; — розвивати й поглиблювати інтерес до української і світової літератур. Структура курсу: • Класичний сонет — жанр поетичної лірики. Становлення жанру сонета. Сонет у поезії доби Відродження • Розвиток жанру сонета в російській літературі ХУІІІ-ХХ ст. • Розвиток жанру сонета в українській літературі Оптимальними на заняттях курсу є такі методи, прийоми та форми організації навчальної діяльності учнів: семінари різного виду (дискусія, диспут, дебати тощо); шкільна лекція (оглядова, настановча, з елементами евристичйої бесіди тощо); практичні заняття, практикуми, учнівські конференції; літературні вечори, випуск літературно-художніх збірок, газет тощо. Під час добору сонетів для текстуального вивчення на заняттях курсу враховувалася не лише їх естетична цінність (належність до традиційного канону), відповідність віковим особливостям учнів, а й бралася до уваги еволюція сонетного жанру від найдавніших часів до найіих днів, здатність його репрезентувати певну добу, явище, стиль. Запропонований у програмі розподіл годин на вивчення навчального матеріалу може змінюватися словесниками залежно від конкретних умов роботи. 10 (11) клас. 35 год на рік. 1 год на тиждень (натисніть на зображення, потім збільшіть його) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Програми курсів за вибором і факультативів з української літератури. 8 - 11 класи / За заг. ред. К.В. Таранік-Ткачук. - К.: Грамота, 2011. - С.96 - 115. | |
|
Всього коментарів: 0 | |