Головна » 2012 Листопад 2 » Програма факультативного курсу. 8 клас. Культура мовлення
23:00 Програма факультативного курсу. 8 клас. Культура мовлення | |
КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ Автор: В.В.Качуровська, учитель-методист Новоселецького НВК Полонського р-ну Хмельницької області.Програма факультативного курсу 8 клас Пояснювальна записка Володіти мовою — означає постійно прагнути до високого рівня культури мовлення. Проте кількість годин у базовому курсі є недостатньою. Здійсненню цього завдання сприятиме засвоєння школярами факультативного курсу «Культура мовлення».Вид: предметно-орієнтований. Мета курсу полягає в тому, щоб навчити учнів користуватися норма-: ми й можливими варіантами літературної мови в різних мовленнєвих сферах. Курс спирається на закладену іншими дисциплінами (українською мовою, літературою, історією) основу і полягає в тому, щоб звести на цій основі струнку й досконалу споруду мовленнєвої довершеності, Міжпредметні зв'язки забезпечуються залученням дидактичного матеріалу з різних функційних стилів, відповідною тематикою усних і письмових висловлювань учнів. Завдання курсу: 1) активізувати й поглибити знання учнів про норми сучасної української літературної мови; 2) сприяти виробленню вмінь і навичок оптимального слововживання відповідно до мовленнєвої ситуації; 3) сформувати навички мовленнєвого самоконтролю й самоаналізу; 4) навчити учнів дотримуватися правил мовленнєвого етикету; 5) сприяти постійному збагаченню словникового запасу школярів; 6) виховати потребу й уміння користуватися словниками та довідниками. Програму побудовано за лінійним принципом, вона є суттєвим доповненням до базового курсу української мови, оскільки в ній розширено зміст роботи з культури мовлення. При доборі навчального матеріалу враховано недоліки, властиві мовленню школярів. У процесі реалізації програми необхідно приділити значну увагу новим підходам до організації навчання — інтерактивним технологіям, що допоможе учителеві зробити процес навчання цікавим, різноманітним та ефективним і сприятиме розвиткові творчих здібностей особистості. Застосування таких методів контролю рівня навчальних досягнень, як: наукові діалоги, захисти індивідуальних і групових проектів, дослідження, діагностичні обстеження, конкурси, рольові ігри тощо забезпечить якість навчального процесу. Очікувані результати реалізації програми Учні повинні вміти:— працювати з різними джерелами інформації; — робити усні повідомлення на лінгвістичну тему; — готувати й виголошувати реферати; — будувати власні висловлювання діалогічної й монологічної структури; — діагностувати мовні порушення; — складати вірші на основі поданих рим; — зробити аудіозапис інтерв'ю з однокласником і здійснити подальший аналіз мовлення співрозмовника щодо дотримання мовних норм; — редагувати деформовані словосполучення, речення чи тексти; — робити усний та письмовий аналіз текстів різних стилів і типів мовлення з погляду добору мовно-виражальних засобів; — складати пам'ятки; — укладати словнички (наголосів, синонімів, іншомовних слів); — вести нотатники. Курс сприятиме соціалізації учнів при виборі сфери професійної діяльності: діловода, секретаря, коректора, філолога тощо. Програма розрахована на учнів 8 класу й передбачає вивчення матеріалу протягом 17 годин на рік. | |
|
Всього коментарів: 0 | |