Головна » Статті » Розвиток мовлення » Мова

Розповідь на основі власного досвіду
Розповідь на основі власного досвіду

Твір-розповідь — це зв'язний текст, усний чи письмо­вий, в якому передається повідомлення його автора, як правило, про якусь важливу подію. Речення в розповіді відтворюють послідовний хід подій. Зміст твору-розповіді виражається у формі минулого часу (зрідка — теперішнього).

Розповідь складається з трьох частин:
1) початок дії (події);

2) розвиток дії (може бути якийсь момент напруження, піднесення);

3) результат розвитку дії (невеликі висновки, закінчення).


Зауваги


Хоча тобі 11-12 років, власний досвід у тебе вже є. Лише не треба боятись розповідати про себе чи своїх друзів.

Можна складати розповіді не лише про цікаві події з власного життя, а й про почуте, побачене або навіть видумане.

Спочатку склади план розповіді (для себе) і добре продумай початок та закінчення.

Зверни увагу на те, щоб розповідь була послідовною.

Уникай повторення слів та однакових початків речень.

Кілька разів прочитай і сам виправ свої помилки. Пам'ятай: багато хто з письменників переписують свої твори десятки разів, аби вони були цікавими для читачів.


Теми розповідей

"Мій робочий день". "Мої друзі в класі". "Друзі в моєму місті (селі)". "Моя улюблена казка". "Як я проведу канікули". "Вихідний день у нашій сім'ї".


Зразок розповіді


Мій робочий день

Кожна людина на землі мріє про свій завтрашній день. Так минають тижні, місяці, роки. Я теж живу не вчорашнім, а сьогоднішнім і майбутнім днем. Щовечора намагаюся спланувати свій наступний робочий день. І хоча навчаюсь тільки у 5 класі, навчання сприймаю як роботу.
Прокидаюся вранці о сьомій. Обов'язково роблю зарядку і порядкую біля себе. Потім складаю молитву Богові, снідаю та збираюсь до школи.
Кожен урок — це відпрацьована робоча година. Звичайно, і урок можна перетворити на відпочинок. Коли не вмієш слухати, шукаєш собі забавку, то й праця на уроці стає нудною. Моя мама постійно повторює, що працювати треба вчитися змалечку. І я намагаюсь. Хоча не завжди вдається правильно розв'язати задачу, грамотно написати твір, та я прагну досягти хороших результатів. З дівчатками навіть плануємо відпочинок на перерві. Я дуже люблю ділитися своїми враженнями від уроків і слухати розповіді моїх подружок.
Після навчання - мерщій додому, бо там чекає мама з гарячим обідом. Потім допомагаю їй. Хатня робота теж нелегка, але я люблю прибирати.
За домашні завдання сідаю десь о 16 годині. Спочатку виконую письмові завдання, адже вони потребують більше терпіння. Усні я часто розповідаю мамі або татові, бо вони люблять слухати.
Лягаючи спати, згадую, чи все виконала так, як хотіла, чи не скривдила когось словом. Бо так прикро засинати, коли перед кимось завинив.





Категорія: Мова | Додав: ychitel (11.03.2012)
Переглядів: 11364 | Теги: розповідь на основі власного досвід, розвиток мовлення | Рейтинг: 3.2/18