Головна » 2012 Серпень 25 » Програма курсу за вибором. 10 - 11 класи. Поетична лабораторія
11:54 Програма курсу за вибором. 10 - 11 класи. Поетична лабораторія | |
ПОЕТИЧНА ЛАБОРАТОРІЯ Автор: В. Коваленко, доцент кафедри української літератури та компаративістики Черкаського національного університету імені Б. Хмельницького, член Національної спілки письменників України, кандидат педагогічних наук.Програма курсу за вибором. 10-11 класи 10 клас ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Формування творчо обдарованої особистості як енергії національного відродження є пріоритетним завданням сучасної української школи. Зокрема, нові підходи до осмислення мистецтвіа слова вимагають і відповідного рівня літературно-творчих здібностей учнів. На відміну від інших здібностей саме ці потребують досвіду Слова — уміння відчувати його найтонші смислові відтінки, що дає можливість рухатися новими стежками художнього пошуку як у процесі сприймання, так і в процесі творення. Тому літературна творчість, як відомо, приходить зазвичай у старшому підлітковому та юнацькому віці, коли з'являється потреба висловити-заявити своє «Я», коли певною мірою вже сформувався мовленнєвий досвід. Проте в будь-якому разі ці бажання висловлюються учнями на одному почуттєвому подиху. Як результат, маємо переважно стереотипні творчі спроби учнів, зокрема поверхові вміння аналізувати, навіть більше, інтерпретувати відомі програмові тексти. Це є посутнім свідченням того, що школярі не чітко уявляють природу художнього образу як засобу творення мистецтва, його роль у визначенні рівня оригінальності творчого продукту. Отож метою курсу «Поетична лабораторія» є вдосконалення літературно-творчих здібностей учнів, зокрема тих, котрі мають власний творчий доробок і потребують конструювання художнього досвіду, пов'язаного з освоєнням певних знань, умінь і навичок в обширі мистецтва слова. Завдання курсу: 1) формувати в старшокласників поглиблене розуміння природи мистецтва слова, психології літературної творчості; 2) сприяти підвищенню рівня їхніх літературно-творчих здібностей через оволодіння знаннями та навичками про секрети мистецької праці; 3) навчати осмислено сприймати, розуміти, розпізнавати художню якість слова через свідоме оволодіння літературознавчими поняттями; 4) відпрацьовувати в учнів уміння й навички заперечувати стереотипи та знаходити шляхи створення нових художніх образів; 5) навчати самостійно здійснювати художній аналіз текстів; 6) відпрацьовувати вміння вдосконалювати як власний творчий про-укт, так і твори ровесників; 7) виховувати любов до рідного слова, бажання пізнавати не тільки, ",ого походження, а й можливості щодо активізації нових змістів у мові; 8) формувати в учнів бажання творчої ініціативи, самовдосколення, прагнення бути самим собою у світі ідей. Навчальний матеріал курсу розподілено за такими рубриками: • кількість годин, відведених на вивчення теми; • зміст навчального матеріалу (конкретне змістове наповнення теми); • державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Учні мають осмислено розуміти проблеми, пов'язані зі створенням мистецтва слова; уміти розрізняти індивідуальні стилі письменників, знати специфіку їхньої творчої праці; володіти механізмами творчого пошуку під час художнього аналізу текстів відомих письменників, правилами мистецької «гри» в процесі власної творчості; свідомо оберігати рідне слово як духовний скарб нації, активізуючи його й у творчій діяльності, й у щоденному вжитку. Програма курсу за вибором «Поетична лабораторія» розрахована на опрацювання в 10-11 класах Загальноосвітніх навчальних закладів протягом 70 год (1 год на тиждень у кожному класі). Запропонована кількість часу та теми занять орієнтовні. Програми курсів за вибором і факультативів з української літератури. 8 - 11 класи / За заг. ред. К.В. Таранік-Ткачук. - К.: Грамота, 2011. - С. 178 - 195. | |
|
Всього коментарів: 0 | |