Головна » 2012 Вересень 1 » Програма факультативного курсу. 11 клас. Історія українського письменства
20:16 Програма факультативного курсу. 11 клас. Історія українського письменства | |
ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОГО ПИСЬМЕНСТВА Програма факультативного курсу. 11 клас Автор: Л. С. Гуменна, учитель НВК № 1, м. Шепетівка, Хмельницька область. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Виховання національної свідомості особистості, громадянина української держави, для якого було б природним прагненням говорити рідною мовою, а поняття людської гідності охоплювало б глибинне відчуття гордої належності до української нації, до свого роду, родини залишається актуальним і сьогодні. Факультативний курс «Історія українського письменства» сприятиме формуванню світоглядного характеру старшокласників. Мета курсу «Історія українського письменства» для 11 класу: поглибити, систематизувати, узагальнити знання з літературознавства, зокрема з історії літератури, формувати розуміння історичного процесу розвитку української літератури, її періодизації; розвивати аналітичне та критичне мислення; виховувати національну свідомість та почуття патріотизму. Завдання факультативного курсу: 1) систематизувати та поглибити знання учнів про розвиток українського письменства, його історію; 2) активізувати пізнавальну діяльність учнів щодо вивчення історії літератури; 3) сприяти виробленню вмінь і навичок аналізу літературно-критичних праць відомих авторів; окремих літературних творів; 4) створити умови для індивідуального саморозвитку, саморозкриття і самореалізації; 5) вчити учнів самостійно здобувати знання; 6) сприяти розвитку науково-дослідницької роботи; 7) розвивати мовленнєву культуру учнів. Завдання шкільного літературознавства — під час інтерпретації української літератури як мистецтва слова мати достатньо розвинений сучасний естетико-теоретичний інструментарій. Тому програма побудована на основі наукового видання С. Єфремова — однієї з найколоритніших постатей в українському літературознавстві «Історія українського письменства» — єдина авторська робота, яка охоплює український літературний процес від давнини до 20-х років XX ст. Науковий метод у ній позначений виразною індивідуальністю й точністю фахових характеристик. Програма передбачає опору на здобуті знання з української літератури, інших елективних курсів цього циклу. Систематичності курсу сприяє історико-літературний принцип структурування навчального матеріалу. Ця програма передбачає класно-урочну систему проведення занять. У процесі реалізації програми необхідно приділити значну увагу новим підходам до організації навчання — інтерактивним технологіям, що допоможе учителеві зробити процес навчання зорієнтованим на розвиток особистісного потенціалу учня, цікавим і ефективним, сприятиме розвиткові творчих здібностей особистості. Застосування таких методів контролю рівня навчальних досягнень, як тестова робота комбінованого типу, захист індивідуальних і групових проектів, дослідження, залік тощо, забезпечить якість навчального процесу. Очікувані результати реалізації програми: • аналізувати твір з урахуванням його художньої, естетичної та ідейної цілісності та авторської позиції; • складати тези й конспекти критичних статей, рецензії на самостійно прочитані книжки; • створювати усні й письмові твори-роздуми проблемного характеру на літературні й публіцистичні теми; • зіставляти різні погляди в процесі полеміки, виявляти здатність доводити свої твердження, власну думку про твір; • визначати роль художнього твору в розвитку української літератури, світової; • користуватися довідковими джерелами, зокрема літературними енциклопедіями та словниками літературознавчих термінів; • розвивати читацькі смаки та рівень духовної культури. 11 клас 17 год на рік Програми курсів за вибором і факультативів з української літератури. 8 - 11 класи / За заг. ред. К.В. Таранік-Ткачук. - К.: Грамота, 2011. - С. 282 - 287. | |
|
Всього коментарів: 0 | |