07:26 Інструктивно-методичний лист щодо особливостей викладання української мови і літератури в ЗНЗ АР Крим в 2012/2013 н.р. | |
УКРАЇНСЬКА
МОВА І ЛІТЕРАТУРА
У 2012/2013 навчальному році предмет «Українська мова і література» буде викладатися згідно з Методичними рекомендаціями щодо вивчення української мови і літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.06.2012 р. № 1/9-426). У 2012-2013 навчальному році вивчення української мови у 5-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за діючими програмами (Перелік «Педагогічний вісник Криму» №8, 2011р.). Поглиблене вивчення української мови у 8-9 класах може здійснюватися за підручниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки України: - Тихоша В.І., Плющ М.Я., Караман С.О., Караман О.В. Українська мова. Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів (класів) із поглибленим вивченням української мови. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. - Тихоша В.І., Плющ М.Я., Караман С.О., Караман О.В. Українська мова. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (класів) із поглибленим вивченням української мови. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. Вивчення української мови у 10-11-х класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмами, затвердженими Міністерством (наказ від 28.10.2010 № 1021) (Перелік «Педагогічний вісник Криму» №8, 2011р., лист від 01.06.2012 №1/9-426 ). Програми курсів за вибором і факультативів, схвалених Міністерством, уміщено у збірнику: Збірник курсів за вибором і факультативів з української мови / За загальною редакцією Таранік-Ткачук К.В. – К.: Грамота, 2011. Звертаємо особливу увагу, що відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 01.09.2009р. № 806 «Про використання навчально-методичної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах» загальноосвітні навчальні заклади мають право використовувати в організації навчально-виховного процесу лише навчальні програми, підручники та навчально-методичні посібники, що мають відповідний гриф Міністерства, схвалення відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства. Норми оцінювання мовних і мовленнєвих умінь і навичок вміщено в Інформаційному збірнику № 19-20, 2012 р. Контрольна перевірка з української мови здійснюється фронтально та індивідуально. Фронтально оцінюються: аудіювання, читання мовчки, диктант, письмовий переказ і письмовий твір, мовні знання й вміння. Індивідуально оцінюються: говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) і читання вголос. Для цих видів діяльності не відводять окремого уроку. У І семестрі пропонуємо провести оцінювання 2 видів мовленнєвої діяльності (усний твір, діалог), результати оцінювання виставити в колонку без дати і врахувати в найближчу тематичну. У ІІ семестрі провести оцінювання таких видів мовленнєвої діяльності, як усний переказ і читання вголос. Повторне оцінювання всіх видів мовленнєвої діяльності не проводять. Кількість фронтальних та індивідуальних видів контрольних робіт з української мови в загальноосвітніх навчальних закладах з українською мовою навчання скориговано у програмі з української мови для 5-12 класів (лист Міністерства від 18.05.2009 № 1/9-342). У 2012-2013 навчальному році вивчення української літератури у 5-9-х класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за діючими програмами (Перелік «Педагогічний вісник Криму» №8, 2011р., лист від 01.06.2012 №1/9 - 426). Зміни, що внесені до навчальних програм з української літератури (5-9 класи) подані у Методичних рекомендаціях щодо викладання української літератури в ЗНЗ у 2012/2013 навчальному році Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. Вивчення української літератури у 10-11-х класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмами, затвердженими Міністерством (наказ від 28.10.2010 № 1021) (Перелік «Педагогічний вісник Криму» №8, 2011р., лист від 01.06.2012 №1/9-426 ). Поглиблене вивчення української літератури у 8-9 класах може здійснюватися за підручником, рекомендованим Міністерством: Цимбалюк В.І. Українська література. Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів (класів) із поглибленим вивченням української літератури. – К.: Видавничий дім «Освіта». – 2012. Програми курсів за вибором і факультативів, схвалені Міністерством, вміщено у збірнику: Збірник програм курсів за вибором і факультативів з української літератури / За загальною ред. Таранік-Ткачук К.В. – К.: Грамота, 2011. Звертаємо увагу на те, що домашній контрольний твір не є обов’язковою формою контролю з української літератури. Перелік головних вимог щодо виконання письмових робіт і перевірки зошитів з української літератури, особливостей проведення уроків виразного читання, кількість, призначення та особливості оформлення зошитів з предмета містяться у відповідному методичному листі Міністерства від 21.08.2010 № 1/9-580. Там же подано зразок заповнення сторінки журналу з української мови і літератури. Звертаємо увагу, що додатковий запис щодо теми над датами в журналі не робиться. Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів з української літератури, контрольних творів вміщено в Методичних рекомендаціях щодо викладання української літератури в ЗНЗ у 2012/2013 навчальному році Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. Упровадження системи зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень учнів з української мови і літератури спричинює значну увагу вчителів-словесників до відпрацювання у школярів навичок виконання тестових завдань різної форми й різного ступеня складності. Рекомендуємо методистам міських (районних) методичних кабінетів (центрів), учителям обговорити на серпневих нарадах актуальні проблеми викладання української мови і літератури у новому навчальному році, а саме: - оновлення програмового, навчального та методичного забезпечення мовно-літературних базових предметів старшої школи; - особливості поглибленого, допрофільного і профільного навчання, можливості використання авторських програм; - критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, форми контролю, інструкцію щодо оформлення шкільної документації; - використання методів проектів і комп’ютерних технологій на уроках української мови і літератури; - покращення роботи з обдарованими дітьми шляхом залучення їх до участі в олімпіадах, конкурсах, різноманітних проектах; - особливості підготовки до ЗНО в 2012/2013 навчальному році.
Н.І.Рашпиль, методист з української мови навчально-методичної лабораторії філологічної освіти Матеріал взято за посиланням http://krippo.crimea.edu/ykr-yaz-lit | |
|
Всього коментарів: 0 | |