Іван Нечуй-Левицький


    Інструкція
  1. Вищий навчальний заклад, у якому навчався І.Нечуй-Левицький:
    Петербурзька академія мистецтв;
    Київський університет;
    Київська духовна академія;
    Харківський університет;
    Глухівський педуніверситет.

  2. Вкажіть рядок, де зазначено твори І.Нечуя-Левицького.
    "Козачка", "Маруся", "Хмари";
    "Микола Джеря", "Кайдашева сім'я", "Дві московки";
    "Іван Виговський", "Чона рада", "Князь Єремія Вишневецький";
    "Бурлачка", "Маруся", "Повія";
    "Афонський пройдисвіт", "Хмари", "Перехресні стежки".

  3. Вкажіть, який жанр української прози започаткував І.Нечуй-Левицький.
    психологічну новелу;
    соціально-побутову повість;
    соціально-психологічний роман;
    історичну повість;
    історичний роман у віршах.

  4. Життєва основа твору І.Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я" - це:
    традиції українського села в останні десятиріччя перед скасуванням кріпосного права;
    зміни в житті українського селянства після скасування кріпацтва;
    побут однієї родини Кайдашів, в якій відбуваються постійні конфлікти внаслідок зіткнення різних обставин;
    реалістична й трагічна картина життя селянства, забитого віками панщини, роз'єднаного під тиском пореформених обставин;
    сім'я як осередок українського суспільства другої половини ХІХ століття.

  5. Розмова Кайдашенків про дівчат, залицяння Карпа до Мотрі ("Кайдашева сім'я") - це:
    експозиція;
    зав'язка;
    розвиток дії;
    кульмінація;
    розв'язка.

  6. Кульмінаційним у творі "Кайдашева сім'я" І.Нечуя-Левицького є:
    епізод одруження Карпа з Мотрею;
    сварка між Кайдашихою і Мотрею через мотовило;
    одруження Лавріна з Мелашкою;
    епізод, коли Мотря виколола рогачем око свекрусі;
    смерть Омелька Кайдаша.

  7. Вкажіть, на що вказує несподівана розв'язка твору "Кайдашева сім'я": "Груша всохла, в обох садибах настали мир і тиша":
    на завершення "війн" у Кайдашевій родині;
    на тимчасове перемир'я, яке буде порушене через індивідуалістичні інстинкти героїв твору;
    письменник не захотів далі розвивати події;
    на дріб'язковість обставин, через які сім'ї не мирилися;
    сварки у родині Кайдашів зумовлені зовнішніми факторами, а не характерами героїв.

  8. Хто з героїв творів І.Нечуя-Левицького прагнув, одружившись, мати жінку, щоб "була кусюча, як мухи в Спасівку"?
    Омелько Кайдаш;
    Карпо Кайдаш;
    Лаврін Кайдаш;
    отаман Ковбаненко;
    Кавун.

  9. "Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком... На чистому лобі ніби намальовані веселі тонкі чорні брови, густі-прегусті, як шовк". Це портрет однієї з героїнь І.Нечуя-Левицького:
    баба Параска;
    Ганна ("Дві московки");
    Тодозя Світлиха ("Князь Єремія Вишневецький");
    Мотря ("Кайдашева сім'я");
    Мелашка ( "Кайдашева сім'я").

  10. Вкажіть портрет І.Нечуя-Левицького.



  11. І.Нечуй-Левицький у творі "Кайдашева сім'я" використав художній засіб, який називається:
    гумор;
    іронія;
    сарказм;
    усмішка;
    сатира.

  12. Укажіть жанр твору "Кайдашева сім'я" І.Нечуя-Левицького.
    оповідання;
    повість;
    роман;
    драма-феєрія;
    комедія.