Григорій Сковорода. Варіант 1


    Інструкція
  1. Роки життя Г.Сковороди:
    1722 – 1794.
    1648 – 1702.
    1700 – 1800.
    1740 – 1820.
    1724 - 1790.

  2. Зазначте, де народився Г.Сковорода.
    с. Понорниця на Чернігівщині.
    с. Чорнухи на Полтавщині.
    м. Київ.
    м. Харків.
    с. Моринці на Черкащині.

  3. Вкажіть, у якому вищому навчальному закладі навчався, не закінчивши його, Г.Сковорода:
    Харківський університет.
    Києво-Могилянська академія.
    Острозька академія.
    Московський університет.
    Львівський університет.

  4. Вплив мандрівного філософа Г.Сковороди на його оточення полягає
    В узгодженості його вчення з особистим життям.
    У силі його філософської ідеї.
    У силі його літературного таланту.
    В повній богемності його особистого і творчого життя.
    У довершеності його байкарської спадщини.

  5. У літературній творчості Г.Сковороди переважають
    Драматичні твори.
    Вірші й байки.
    Поеми і оди.
    Пісні.
    Трактати.

  6. Зазначте, з яким музичним інструментом не розлучався Г.Сковорода під час своїх мандрів.
    З лірою.
    З бандурою.
    Із сопілкою.
    Із флейтою.
    З цимбалами.

  7. З’ясуйте значення символу черепахи у трактаті Г.Сковороди "Розмова, звана Алфавіт, чи Буквар світу", беручи до уваги силу байки "Орел і Черепаха": Не через те загинула премудра твоя прабаба, що літала, але тим, що взялася за те не по природі….
    Символ людини, яка прагне займатися «несродною» працею.
    Символ морально слабкої, беззахисної людини.
    Символ уповільненого руху як духовно-мислительного начала людини, так і фізичного.
    Символ чужого, іншого світу для слов’янської ментальності.
    Символ дуже повільної людини.

  8. З’ясуйте, в чому суть філософських пошуків Г.Сковороди.
    Віднайти доступне джерело збагачення.
    Віднайти оптимальний шлях до професійного та соціального зростання.
    Досягти стану, коли дух у людини веселий, думки спокійні, серце мирне, життя все ясне, щасливе, блаженне.
    Заперечити сутність земного життя людини з її цілком природними проявами.
    Віднайти джерело зла на землі.

  9. Визначте роль збірки віршів Г.Сковороди «Сад Божественних пісень» у розвитку системи віршування:
    Перша збірка української поезії.
    Збірка цілком традиційна в контексті літератури XVII – XVIII ст.
    Етапна збірка в історії української поезії, створена у системі силабічного віршування; ритмізовано й тонізовано силабічний віршований рядок, що було суттєвим кроком до силабо-тонічного віршування.
    У збірці Г.Сковорода заперечив старі поетичні форми та образну систему, модернізував поезію, створивши цілком нові образи, символічні фігури, здійснив експеримент з віршуванням.
    Створив новий вид курйозної поезії.

  10. Вкажіть за сучасним визначенням Коротке, переважно алегоричне оповідання, в якому закладено дидактичний зміст; один з різновидів ліро-епічних жанрів
    жанр творів Г.Сковороди
    :
    Дума.
    Балада.
    Загадка.
    Казка.
    Байка.

  11. З якого твору Г.Сковороди взяті рядки: "Знаю, що смерть – як коса замашна…":
    "Бджола і Шершень".
    "De Libertate".
    "Ой ти, пташко-жовтобоко…".
    "Всякому місту звичай і права...".
    "Убогий Жайворонок" .

  12. Вкажіть провідний мотив вірша Г.Сковороди "De Libertate":
    Утвердження думки про цінність особистої свободи людини.
    Уславлення найвищих якостей людини: розуму, совісті, волелюбства.
    Осуд негативних моральних якостей людини.
    Все потрібно робити "по природі".
    Праця як внутрішня потреба людини.