Синтаксис.
Словосполучення. Варіант 2


    Інструкція
  1. У якому рядку всі поєднання слів не становлять словосполучення?
    Гори перевернути, дати на горіхи, часто-густо, сказати правду, до лісу рукою подати, розв'язати язик.
    Бути насторожі, кривити душею, лебедина пісня композитора, очима стріляти, на повний хід, поети і прозаїки.
    Нарубати дров, бути причетним до справи, буду виступати, ріки і озера, найбільш вдалий, дуже серйозний.
    Іван Петрович Котляревський, ламати голову, куди завгодно поїхати, крізь зуби сказати, наламати дров, весна рання.
    Тримати камінь за пазухою, честь і порядність, дати раду, розводити дискусію, слова ковтати, спуску не давати.

  2. Укажіть рядок з іменниковими словосполученнями.
    Весняна пора, уроки історії, Довженків край, щастя жити, бажати щастя, змога вчитися.
    Дослідження літератури, постать дівчини, пошана до людини, сповнений поваги, відро води, відчуття простору.
    Наш учитель, невичерпне джерело, гідний наслідування, двадцяте століття, світова література, справжній майстер.
    Боротьба за мир, хвала життю, думка повернутися, незабутня зустріч, велич людини, чарівна краса.
    Високість помислів, краса людини, усвідомлення обов'язку, п'ять балів, вимогливий до себе, кожен з нас.

  3. У якому рядку всі словосполучення складні за будовою?
    Діяти всупереч обставинам, стати скупим на слова, портфель із шкіри, подарувати книгу подрузі, завдати удару ворогові.
    Сім відважних воїнів, голос Ніни Матвієнко, дівчина з карими очима, десять довгих днів, пояснити завдання учням, надіслати лист братові.
    Земля України, крокувати поруч з товаришем, багатющий мовний матеріал, найвищий ступінь досягнень, зробити курям на сміх, сюжет "Лісової пісні".
    Домашнє завдання учнів, глибоко цінувати поезію, розуміти товариша з півслова, величезний потяг до музики, сприйняти прочитане по-новому, найсуворіша вимогливість до себе.
    Життя Лесі Українки, слава поетеси, прекрасний у своїй людяності, наприкінці минулого століття, твір мистецтва, раптом прокинутися.

  4. У якому рядку всі словосполучення означальні (за відношенням між головним і залежним словами)?
    Життя Шевченка, шум струмка, роздуми письменнника, старання учнів, доля Ганни, шепіт трав.
    Служіння народу, прагнення до вдосконалення, написано письменником, радість матері, яскраве вираження, повага до брата.
    Звернення до народу, осмислення істини, мислення людини, сприйняття світу письменником, громадянське сумління, захист прав.
    Оспівування природи, почуття обов'язку, мій зошит, шелест листя, приїзд батька.
    Хвилювання учня, запис до книги, написання твору, витвір художника, творче натхнення, відтворення дійсності.

  5. Словосполучення якого рядка однакові за відношенням між головним і залежним словами?
    Тридцять учнів, перші квіти, шостий з краю, троє дітей, багато помилок, один із них.
    Виявитися здібним, повернутися задоволеним, крокувати пліч-о-пліч, кілька років, мереживо казки, група учнів.
    Радіти успіхам, переповнений емоціями, сприймати музику, зроблений з металу, розповідати про подію, розповідати товаришеві.
    Написати крейдою, працювати з радістю, підписано нерозбірливо, перевірено директором, овіяний легендою, красивий душею.
    Перемогти у спорті, розмовляти з товаришем, співати в хорі, покласти на стіл, ходити по полю, ставитися з пошаною.

  6. Назвіть характерну особливість узгодження.
    Із зміною форми головного слова змінюється форма залежного слова.
    При зміні головного слова залежне не змінюється.
    Головне слово обов'язково вимагає форми залежного слова.
    Головне слово не передбачає форми залежного слова.
    Закінчення головного і залежного слова дублюються.