9 клас. Твір у публіцистичному стилі на морально-етичну тему - Мова - Розвиток мовлення - Каталог статей - Допомога учням, студентам, учителям
Головна » Статті » Розвиток мовлення » Мова

9 клас. Твір у публіцистичному стилі на морально-етичну тему
ТВІР У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА МОРАЛЬНО-ЕТИЧНУ ТЕМУ

У публіцистичному стилі виділяють кілька підстилів, кожен з яких вирізняється жанровими й мовними особливостями:
стиль засобів масової інформації (газет, журналів, радіо, телебачення);
художньо-публіцистичний стиль (памфлети, фейлетони, нариси, есе (короткі нариси вишуканої форми));
науково-публіцистичний стиль (літературно-критичні статті, огляди тощо).

Зауваги

Пригадайте особливості публіцистичного стилю і виберіть жанр. Це, ймовірно, буде газетна або журнальна стаття.
Оскільки твір морально-етичного спрямування, у ньому мають переважати роздуми із включенням описів та розповідей.
Якими б емоційними не були публіцистичні роздуми, без яскравих життєвих прикладів вони втрачають цінність; приклади мають бути реальними.

Теми творів.

"Музика в моєму житті"
"Пісня на струнах серця"
"Алло, це пісня на замовлення?"
"Танцювальне мистецтво: чи кожен розуміє"
"Найважче — творити самого себе"
"У колективі жити".


Словничок.
Звучить у виконанні...; манера виконання; завоювати симпатію, авторитет у слухачів...; користуватись успіхом, популярністю...; завоювати серця...; отримувати естетичну насолоду...; компліменти виконавцям...; прекрасний репертуар...; музичні скарби; повністю погоджуюся з думкою...; не можу погодитись...; віковий бар'єр; пісні, адресовані серцям; візитна картка виконавця; музика сучасна, народна, естрадна, джазова, хорова, інструментальна, класична, оркестрова.

Зразок твору.

Найважче — творити самого себе

Чи часто ми задаємо собі запитання: "Хто я? Який я?" Ми вміємо догоджати собі, дбати про себе. Але чи вміємо творити себе? Я повністю погоджуюся з тим, що творити себе — найважче, бо з тією людиною, яку ти у собі виховаєш, тобі доведеться співіснувати усе життя.
Багато рис характеру ми отримуємо від народження. Але бути людиною — не означає тільки народитися, нею треба стати, тому протягом усього життя ми ліпимо своє власне "я". Робити це, звісно, нелегко. Віктор Гюго писав: "Не той великий, хто багато знає, а той, хто знає самого себе."
Займатися самовихованням треба з дитинства. Безперечно: передусім нам потрібно слухатися батьків, учителів, старших, у кого є певний життєвий досвід. Але це не означає, що ми не можемо мати своєї точки зору. У кожної людини — свої переконання, але пам'ятаймо, що краса людини виявляється у вірності благородним, великодушним, чистим поглядам на життя. Власне, самовиховання полягає у формуванні в собі сили волі, відповідальності за свої вчинки. Як казав Бісмарк, велика людина не та, що вміє керувати іншими, а та, що вміє володіти собою. Як на мене, самовиховання полягає в тому, щоби всіляко придушувати в собі тваринні інстинкти, тобто потяги, які не керуються розумом.
Створювати самих себе допомагають не лише люди, які нас оточують, але й герої художньої літератури. Треба лише вміти вибирати літературу і читати вдумливо, беручи для себе все найкраще.
Звісно, творити самого себе — нелегка справа, проте, якщо взятися за це з чистою душею і найкращими помислами, то можете бути впевненими: з вас вийде хороша людина.
Відомий український письменник Григір Тютюнник зазначав: "Найвища наука життя — мудрість, а найвища мудрість — бути добрим." Робити добро треба, бо людина, яка не відчуває приязні до інших, руйнує себе як особистість. На злі далеко не заїдеш. І якщо з юних літ не навчитися тамувати в собі роздратування, недовіру і злість, душа людська обростає ненавистю, поїдає саму себе.
Отже, кожного дня ми повинні тверезо і реалістично оцінювати свої переваги і недоліки, прагнути сформувати в собі кращі якості і пам'ятати: кожен особисто відповідає перед Богом і людьми за свої вчинки. Ми повинні усвідомлювати, що створити самого себе ми можемо лише завдяки багаторічній і клопіткій праці над собою.
Тож творімо себе щодня і повсякчас!


Бондар О.С. Рідна мова. Письмові творчі роботи: коментарі та зразки.

8 - 9 кл. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2006. - 88 с.



Категорія: Мова | Додав: ychitel (31.10.2012)
Переглядів: 63651 | Рейтинг: 2.9/102