7 клас. Урок 4. РМ 1. Повторення вивченого про текст і стилі мовлення - Мова - Розробки уроків - Каталог статей - Допомога учням, студентам, учителям
Головна » Статті » Розробки уроків » Мова

7 клас. Урок 4. РМ 1. Повторення вивченого про текст і стилі мовлення

Урок 4

Тема: РМ 1. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ТЕКСТ І СТИЛІ МОВЛЕННЯ.

Мета: повторити вивчене про текст і стилі мовлення, розвивати вміння учнів визначати стилі мовлення, ознаки тексту; повторити орфограму «Ненаголошені е – и у корені»; виховувати любов до природи

Хід уроку

І. Організаційний момент

(оголошення теми, мети і завдань уроку)

ІІ. Мотивація навчання школярів

ІІІ. Опрацювання матеріалу

1. Вправа 27, ст. 19.

Розглянути пам’ятку. Прочитати і довести, що подане висловлювання є текстом.

Ознаки тексту

1) Наявність теми й основної думки.

2) Смисловий зв'язок між реченнями.

3) Розташування речень у потрібній для розкриття теми послідовності.

4) Використання мовних засобів зв’язку між реченнями:

- повторення слів;

- використання синонімів;

- використання прислівників, сполучників.

 

Пишається проти сонця гай, увесь у блискучих краплинах, як у дорогому намисті. Густішою стіною сплелося жито, що почало вже квітувати, пустило дух цвіту. Поміж його стеблами засяяли волошки, немов посвітилися сині лампадки. Розжаріли голівки горицвіту, загула бджола. Високо під небом кигикнула чайка, блиснула срібним крилом. Як привільно навкруги!

 

Розвиток думки в тексті відбувається завдяки тому. Що до вже відомої інформації додається нова.

Частину речення, що вбирає в себе певні відомості з попереднього речення, називають відомим.

Частину речення, що містить основну інформацію називають новим.

У тексті-розповіді відомим є назва предмета чи особи, а новим – назва дії чи стану.

У тексті-описі відомим є назва предмета чи його частини, а новим – ознаки.

2. Вправа 29 (усно).

Розглянути таблицю.


3. Вправа 30 (усно).

Прочитати тексти. Визначити, до якого стилю мовлення належить кожен з них. Обґрунтувати свою думку.

1. Є міста, в яких минуле — більше, значиміше, ніж нинішність. Є міста, що лише ждуть свого майбутнього. Київ гармонійно поєднує в собі три виміри часу. Київ вічно молодий, він у вічному русі, у невпинних змінах. Великі історичні міста великі не тому, що завжди були незмінними, а тому, що змінювалися, оновлювалися, зростали (За П. Загребельним). ПУБЛІЦИСТИЧНИЙ

2. У районі Києва долина Дніпра характеризується чітко вираженою асиметричністю: правий схил крутий і високий, лівий — низький і пологий. Річка проходить уздовж Придніпровської височини, яка відхиляє її течію на південний схід. До Кременчука Дніпро тече в межах лісостепової зони, яка далі змінюється степовою (З довідника). НАУКОВИЙ

3. Білі, тонкі, аж прозорі, хмарки нависли над Оболонню й Подолом. Чудовий жовтий колір подекуди на кінцях хмаринок лиснить то жовтогарячим світлом, то рожевим. Сонце без проміння, червоне, наче з жару. За Вишгородом стоїть на Дніпрі сиза, але з жовтими сутінками імла (За І. Нечуєм-Левицьким). ХУДОЖНІЙ

4. Стаття 20.
Столицею України є місто Київ (Із Конституції України). ОФІЦІЙНО-ДІЛОВИЙ

5.— Синку, в тебе мокрий чуб. Ти знову ходив на Дніпро купатися?
             — Ні, я впав, мамо!
             — А чому ж одяг сухий?
        — Я знав, мамо, що ти розсердишся, якщо я його намочу. Тому перед тим, як падати, роздягнувся (3 журналу). РОЗМОВНИЙ

4. Вправа 28.

Списати текст, вставляючи пропущені букви. Визначте, до якого стилю мовлення належить висловлювання, прочитавши відомості таблиці вправи 29.

Лебеді зупинилися неподалік. Полохливі птахи оглянули зарості і, переконавшись, що їм нічого не загрожує, підпливли ближче до очерету. Спокійно, не поспішаючи, лебеді діставали з води кореневища водяних рослин. Їхні жовті лапи кумедно вдаряли об воду, вирівнюючи важке тіло.

ХУДОЖНІЙ СТИЛЬ МОВЛЕННЯ





Категорія: Мова | Додав: ychitel (17.09.2012)
Переглядів: 4975 | Рейтинг: 2.0/1