7 клас. Урок 3. Повторення вивченого. Найскладніші орфограми - Мова - Розробки уроків - Каталог статей - Допомога учням, студентам, учителям
Головна » Статті » Розробки уроків » Мова

7 клас. Урок 3. Повторення вивченого. Найскладніші орфограми

Урок 3

Тема: ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО. НАЙСКЛАДНІШІ ОРФОГРАМИ

Мета: повторити вивчене про ненаголошені Е – И, подвоєння приголосних, розвивати вміння учнів визначати орфограми, пояснювати їх; виховувати любов до мови

Обладнання: підручник, зошит.

Хід уроку

І. Організаційний момент

(оголошення теми, мети і завдань уроку)

ІІ. Мотивація навчання школярів

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Вправа 24 (І).

Списати вірш, вставляючи пропущені букви і розділові знаки.

Уже на осінь поверта.

Втомилась ластівка завзята.

Сидять рядками на дротах

З батьками і ластовенята.

 

Тривожно ластівко тобі

Замовк у серці щебет щирий.

Прощайте шати голубі!

Пора збиратися у вирій.

IV. Повторення вивченого

1. Вправа 46.

Спишіть прислів'я і приказки, вставляючи пропущені букви. Підкресліть дієслова, визначте їхню дієвідміну і вид.

1. Важко ледачому годити. 2. Ледар ховається від роботи, як пес від мух. 3. Не поспішай, ледарю, язиком, а квапся ділом. 4. Під лежачий камінь вода не тече. 5. Лінивий сидячи спить, а лежачи робить. 6. Жив би пишно, їв би смачно, а робити лячно. 7. У ледаря хату небом покрито. 8. Б'ють не лежачого, а ледачого {Нар. творчість).

 

2. Вправа.

Переписати, вставляючи замість крапок, де потрібно, літеру. Пояснити правопис.

Без..астережний, роз..олочений, безоборон..ий.

Зіл..я, балкон..ий, облич..ю, узбереж..я, матір..ю, жовч..ю, лист..я, молодіст..ю.

Височен..ий,  несказан..ий, жадан..ий, дан..ий, огнен..ий.

 

Беззастережний, роззолочений, безоборонний.

Зілля, балконний, обличчю, узбережжя, матір’ю,  жовчю, листя, молодістю.

Височенний, несказанний,  жаданий, даний, огненний.

 

3. Вправа 40.

Запишіть словосполучення з іменниками у два стовпчики: а) із закінченням або -і; б) із закінченням або -я.

Три (склад), два (картуз), півтора (день), два (колесо), чотири (ешелон), одна третя (острів), два (океан), півтора (тиждень), два (берег), чотири (стебло), півтора (пиріг), два (стілець).

Якщо ви правильно виконали завдання, з других букв записаних іменників складеться закінчення прислів'я: «Голова не на те, щоб тільки...»



Голова не на те, щоб тільки КАШКЕТ НОСИТИ.

 

V. Самостійна робота

Тести

1. Укажіть ряди іменників, кожен з яких в орудному відмінку однини має подвоєння приголосних:

А) доповідь, область, сіножать;

Б) роль, розкіш, блакить;

В) галузь, папороть, розповідь.

 

2. Укажіть ряд прикметників, у яких пишеться -н-:

А) дерев'я..ий, нежда..ий, незбагне..ий;

Б) орли..ий, окраї..ий, студе..ий;

В) зозули..ий, пташи..ий, олов'я..ий.

 

3. Укажіть правильний варіант закінчень іменників:

А) три брати, одна друга яблук;

Б) чотири зозулі, півтора відра;

В) два огірка, одна ціла дві десятих гектара.

 

4. У якому рядку всі дієслова належать до І дієвідміни?

А) зважити, поїхати, задивитися;

Б) побачити, заклеїти, хотіти;

В) жити, клекотати, нести.

 

5. Вкажіть, у якому рядку у всіх словах пропущено літеру Е.

А) д...таль, д…р…вце, тихес...нько;

Б) ц...тата, кор...чнюватий, крол...к;

В) зах...сник, майст...р, ч...пурний.

 

6. Визначте, у якому рядку всі дієслова мають недоконаний вид.

А) попросить, зрозумів, ходить;

Б) любив, тішила, знає;

В) біжить, наздоганяє, відчув.


VІ. Домашнє завдання: повтор. правила написання е,є – и,ї у закінченнях дієслів, вправа 47.

Запишіть подані дієслова у два стовпчики: а) зі вставленими буквами е, є; б) зі вставленими буквами и, ї.

Зника..ш, чека..ш, обіда..те, скигл..те, крич..те, трима..мо, шука..ш, сид..те, здобуд..те, знайом..те, писат..мете, оцінюват..му, зна..те, вір..те, викону..ш.

Якщо правильно виконали завдання, з других букв записаних дієслів складеться початок прислів’я: «…, бо схочеш водиці».



Категорія: Мова | Додав: ychitel (17.09.2012)
Переглядів: 2667 | Рейтинг: 3.7/3