Головна » Статті » Розробки уроків » Мова

7 клас. Урок 2. Повторення вивченого. Розділові знаки в синтаксичних конструкціях

Урок 2

Тема: ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В СИНТАКСИЧНИХ КОНСТРУКЦІЯХ

Мета: повторити правила постановки розділових знаків у реченнях з ОЧР, у складному реченні, при звертанні, прямій мові; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до навчання.

Обладнання:  підручник.

Хід уроку

І. Організація і мотивація навчання школярів

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Повторення вивченого про речення з ОЧР, звертанням, прямою мовою

1.   Записати речення. Пояснити розділові знаки. Підкреслити ОЧР як члени речення.


2.   Повторення правил про розділові знаки при звертаннях.

3.   Скласти і записати речення із звертаннями Дмитрику, шановна вчителько. Пояснити розділові знаки. Вказати поширене і непоширене звертання.

4.   Вправа 21, ст. 16.

Виписати одне складне речення.

1. Гілля розгойдується, жовте листя падає додолу. 2. Часто й густо набігали татари, грабували, палили й руйнували села. 3. Блищали від сонця стерні, сріблилася обвішана разочками роси павутина. 4. Я живу, і борюсь, і творю для людей. 5. На небі ще висів блідий ріжок місяця, а на сході вже біліла смужка світанку. 6. Вузенька стежечка щезала часом серед кам’яної пустині або ховалась під виступом скелі.


5.   Вправа 22, ст. 16.

Замінити пряму мову непрямою. Записати перше речення.

1. Ілько запитав, чи чайки вміють ловити рибу.

Ілько запитав: "А чайки вміють ловити рибу?"

2. Дядько сказав, що сьогодні початок мисливського сезону. 3. Лісник відповів, що сюди лосі з заповідника не бігають. 4. Бабуся запитала, коли я повернуся зі школи. 5. Батько сказав Петрикові, що птах буде жити у них до весни.


IV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання: вправа 24 (І).

Списати вірш, вставляючи пропущені букви і розділові знаки.


Категорія: Мова | Додав: ychitel (17.09.2012)
Переглядів: 4931 | Рейтинг: 0.0/0